Četvrtak, 24. mart 2011.

Dvadeset deveta sednica Odbora za prosvetu

Odbor za prosvetu održao je 24. marta 2011. godine Dvadeset devetu sednicu. Sednici je predsedavao predsednik Odbora dr Zoran Šami, a sednici su prisustvovali i dr Žarko Obradović ministar prosvete i nauke, Zoran Kostić pomoćnik ministra prosvete i nauke, dr Zoran Kadelburg predsednik Društva matematičara Srbije sa saradnicima i Gordana Mijatović zamenik direktora Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.



Na početku rada, ministar Obradović informisao je članove Odbora o štrajku prosvetnih radnika. On je obavestio Odbor da 1.203 škole trenutno rade normalno, dok se u 591 radi skraćeno i časovi traju po 30 minuta. Ministar je dodao da je Ministarstvo poslalo dopis svim načelnicima školskih uprava i direktorima, kojim je želelo da upozna zaposlene, školske odbore i roditelje o tome šta je Vlada učinila i šta je ponudila tokom pregovora sa sindikatima. U dopisu, osim poziva svim školama da prekinu štrajk i da se vrate na nastavu sa regularnim trajanjem časa od 45 minuta, između ostalog je precizirano da je Vlada Republike Srbije spremna da zaposlenima koji su zbog štrajka primili umanjenu zaradu taj iznos nadoknadi, ali tek pošto prosvetari nadoknade izgubljene časove.

Predsednik Odbora dr Šami je konstatovao da štrajk traje već 70 dana i da veliki broj đaka nema regularnu nastavu, kao i da mora da se nađe rešenje za ovakvu situaciju. On je predložio ministru da se novac za povećanje zarada prosvetnih radnika obezbedi kroz preraspodelu sredstava ili rebalansom budžeta.

U nastavku sednice, članovi Odbora su razgovarali sa predstavnicima Društva matematičara Srbije i Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja o smanjenju fonda časova matematike u srednjim stručnim školama. Predstavnici Društva matematičara Srbije su izneli stav da je aktuelna sveobuhvatna reforma srednjoškolskih planova i programa loša, jer smanjuje broj časova matematike, kao i da je vrlo čudan kriterijum po kojem je definisana potreba za časovima matematike u srednje stručnim školama. Predstavnica Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, kome je od strane Ministarstva prosvete i nauke poverena obaveza da uradi tekuću reformu, objasnila je da se tokom izrade novih planova Zavod rukovodio zakonskim odredbama koje to definišu, naglasivši da je Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja iz 2009. godine regulisan odnos između stručnih i opšte obrazovnih predmeta u proporciji 60:40.

Članovi Odbora su se složili da je u pitanju ozbiljan problem u koji aktivno mora da se uključi kako Ministarstvo prosvete i nauke, tako i Nacionalni prosvetni savet. Predsednik Odbora dr Šami je naglasio da se nastala situacija ne tiče samo fonda časova matematike, već i drugih predmeta.

Zajednička ocena posle diskusije je da u budućnosti mora jasno da se definiše, za svaku struku pojedinačno, koji su stučni predmeti neophodni, pa tek onda da se pišu nastavni programi. Odbor je poslao apel Ministarstvu prosvete i nauke i Nacionalnom prosvetnom savetu, da se aktivno uključe u prevazilaženje nastalog problema.

Odbor je zaključio da uputi Narodnoj skupštini na usvajanje Predlog odluke o izboru člana Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje i Listu kandidata za izbor druge polovine članova Nacionalnog prosvetnog saveta.


Odbori vezani za ovu aktivnost



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5