16. decembar 2021. 56. sednica Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava

16. decembar 2021. 56. sednica Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava

Petak, 17. decembar 2021.

56. sednica Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava

Odbor za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava, održao je 16. i 17. decembra 2021. godine sednicu, van sedišta Narodne skupštine, u Vranju, na kojoj je predstavljen Izveštaj o reviziji konsolidovanih finansijskih izveštaja završnog računa budžeta Grada Vranje za 2018. godinu i Izveštaj o reviziji finansijskih izveštaja Javnog preduzeća za grejanje i održavanje stambenih zgrada i poslovnih prostorija „Novi dom“ Vranje za 2018. godinu.


Sednici su, pored članova Odbora, prisustvovali i gradonačelnik Vranja dr Slobodan Milenković sa predstavnicima Grada i saradnicima, predsednik Saveta Državne revizorske institucije (DRI) dr Duško Pejović sa saradnicima, predstavnici Minstarstva finansija, preduzeća „Novi dom“ iz Vranja, kao i predstavnici nevladine organizacije Transparentnost Srbija i međunarodne organizacije UNDP.

Otvarajući sednicu, predsednica Odbora dr Aleksandra Tomić istakla je da se na ovaj način ispunjavaju obaveze Odbora predviđene Vladinim Programom reforme upravljanja javnim finansijama – da Odbor razmatra izveštaje DRI pojedinačnih korisnika javnih sredstava.

Gradonačelnik Vranja dr Slobodan Milenković, naveo je da je Grad Vranje posvećen jačanju internih kontrola i edukaciji zaposlenih, kako bi se izbegle greške prilikom primene propisa. Milenković je naglasio da prelomnu tačku predstavlja dolazak revizora 2017. godine, na početku tekućeg mandata uprave, kada su kroz revizije za 2016. godinu i izveštaje ukazali na ozbiljne nepravilnosti u radu skoro svih budžetskih korisnika, i dodao da je krajnji ishod bio negativno mišljenje o konsolidovanim finansijim izveštajima Grada Vranja za tu godinu. Grad je imao i velik javni dug i bio je pred bankrotom, naveo je on. Nakon toga, finansijska disciplina je podignuta na viši nivo, a zahvaljujući podršci predsednika Republike i Vlade Srbije, smanjeno je dugovanje grada i intenzivirane su kapitalne investicije, istakao je dr Milenković. Za jačanje sistema finansijske uprave i kontrole u Gradu Vranju, formirana je služba budžetske inspekcije i interna revizija, naveo je gradonačelnik, i zahvalio se na podršci i saradnji DRI i Ministarstvu finansija.

Izveštaj o reviziji konsolidovanih finansijskih izveštaja završnog računa budžeta Grada Vranje za 2018. godinu predstavio je predsednik Saveta Državne revizorske institucije dr Duško Pejović, navodeći da je poslednja izvršena revizija u Vranju obavljena 10. juna 2019. godine za 2018. godinu, i doneto je mišljenje s rezervom, što predstavlja napredak u odnosu na prethodnu reviziju, kada je data negativna ocena.

Revizijom za 2018. godine ostvaren je budžetski deficit u iznosu od 164 miliona dinara.

Naveo je da je u prethodnoj reviziji uočena 41 nepravilnost, odnosno preporuka, od kojih su 17 otklonjene u postupku revizije, dok je za preostale 24 preporuke, dat rok za otklanjanje istih, te su samo tri ostale neispravljene, odnosno delimično ispravljene.

Naveo je da su u 2021. godini izvršene ukupno 23 revizije od kojih je 20 razmatrano u skupštinama lokalnih vlasti. Dodao je da je 91 odsto izveštaja Državne revizorske institucije bio pred odbornicima lokalnih samouprava.

Pejović je članovima Odbora obrazložio i Izveštaj o reviziji finansijskih izveštaja Javnog preduzeća za grejanje i održavanje stambenih zgrada i poslovnih prostorija „Novi dom“ Vranje, za 2018. godinu, istakavši da su rokovi za podnošenje završnog računa bili u skladu sa zakonskim rokovima. Državna revizorska institucija je dala mišljenje s rezervom i ukazala na nepravilnosti preduzeća, između ostalog, nije usvojena strategija upravljanja kod obrtne imovine, nije usvojen interni akt o magacinskom poslovanju i ukazao na druge uočene nepravilnosti.

U nastavku rada, Odbor je dao saglasnost na Predlog finansijskog plana Državne revizorske institucije za 2022. godinu i projekcije za 2023. i 2024. godinu, koji je takođe obrazložio dr Duško Pejović.

Na sednici su članovima Odbora predstavnici Državne revizorske institucije i Ministarstva finansija izneli inicijative za izmene i dopune propisa, na osnovu nalaza i preporuka iz izveštaja o reviziji za 2020. godinu.

Dr Pejović je istakao da je Zakonom o Državnoj revizorskoj instituciji navedeno da Državna revizorska institucija pored svojih nadležnosti, ima i nadležnost da daje preporuke za izmene važećih zakona, na osnovu informacija do kojih je došla prilikom obavljanja revizije, a ukazane nepravilnosti, proizvode ili mogu da proizvedu negativne posledice ili rezultate.

U nastavku sednice, 17. decembra, direktor Uprave za duvan Slobodan Erdeljan predstavio je rezultate rada Uprave za duvan pri Ministarstvu finansija.

Erdeljan je istakao da Uprava za duvan ima 34 zaposlena radnika. Dodao je da je realizacijom poslova iz nadležnosti Uprave izdato 11.113 dozvola za trgovinu na malo duvanskim proizvodima i registrovano novih 176 marki duvanskih proizvoda.

Ostvareni prihod u budžet po osnovu naplaćenih republičkih administrativnih taksi i naknada za obavljanje proizvodnje i prometa duvana iznosi oko 1.500.000,00 evra na prosečnom godišnjem nivou.

Prema rečima Erdeljana, na tržištu duvana i duvanskih proizvoda Republike Srbije danas, posluje četiri fabrike duvanskih proizvoda, 11 trgovaca na veliko i 19.950 trgovaca na malo.

Učešće na sednici uzela je Jelica Ćirović, pomoćnica direktora Uprave za duvan istakavši da je Uprava za duvan 2018. i 2019. godine, bila nosilac izrade Zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu, koji je usvojen u Narodnoj skupštini u decembru 2019. godine.

Zakon o izmenama i dopunama Zakona o duvanu, između ostalog ima za cilj suzbijanja sive ekonomije i nelegalnog prometa duvana i duvanskih proizvoda, navela je Ćirović.

Po završetku sednice, članovi Odbora obišli su fabriku British American Tobacco, gde im je predstavljen njihov rad, a održan je i sastanak sa rukovodstvom.

Sednica van sedišta Narodne skupštine podržana je projektom „Jačanje parlamentarne demokratije i inkluzivnog političkog dijaloga“ koji sprovodi UNDP uz podršku Švajcarske.

Sednici je predsedavala dr Aleksandra Tomić, predsednica Odbora, a prisustvovali su sledeći članovi i zamenici članova Odbora: Veroljub Arsić, Zoran Bojanić, Nikola Jolović, Olivera Pešić, Bratimir Vasiljević, Snežana Petrović, Vojislav Vujić, dr Muamer Bačevac i dr Boban Birmančević.

Sednici su prisustvovali i narodni poslanici Nenad Krstić, Slaviša Bulatović, Milan Ilić i Nevenka Kostadinova.


Odbori vezani za ovu aktivnost


Foto galerija


Video (1)

Četvrtak, 16. decembar 2021. | 56. sednica Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava 16-17.12.2021.