Ponedeljak, 26. mart 2018.

35. sednica Odbora za evropske integracije

Odbor za evropske integracije je, na sednici održanoj 26.marta 2018. godine, razmotrio u načelu Predlog zakona o nacionalnoj infrastrukturi geoprostornih podataka.


Predlog je obrazložila Gordana Zorić iz Republičkog geodetskog zavoda, istakavši da se njime uspostavlja nacionalna infrastruktura geoprostornih podataka (NIGP) i implementira u naš pravni okvir direktiva EU iz 2007. godine, INSPIRE, koja se odnosi na infrastrukturu za prostorne informacije evropske zajednice, a na šta smo se obavezali Poglavljem 27 u procesu pristupanja Srbije EU. Uspostavljanjem NIGP-a rešiće se problemi poput dupliranja troškova, slabe standardizacije i dostupnosti, neusaglašenosti i nedostatka koordinacije. Ciljevi koji se ostvaruju donošenjem ovog propisa su kreiranje nacionalne infrastrukture za obezbeđivanje geoinformacija za javni sektor, privredu i javnost, zatim razmena kvalitetnih i standardizovanih skupova prostornih podataka i servisa zasnovanih na saradnji unutar geosektora, itd. Cilj NIGP jeste i stvaranje zajedničkog nacionalnog okvira radi razmene prostornih informacija o životnoj sredini između javnih institucija i bolja mogućnost za javni pristup prostornim informacijama, zaključila je Zorić.

Nakon kraće rasprave, članovi Odbora prihvatili su jednoglasno Predlog zakona o nacionalnoj infrastrukturi geoprostornih podataka, u načelu.

Sednici je predsedavao predsednik Odbora Nenad Čanak, a prisustvovali su sledeći članovi i zamenici članova Odbora: Olivera Pešić, Dubravka Filipovski, Hadži Milorad Stošić, Dušica Stojković, Gordana Čomić, Krsto Janjušević, Zvonimir Đokić, Vesna Marković, Dragan Veljković, Elvira Kovač, Vera Jovanović i mr Dejan Radenković.


Odbori vezani za ovu aktivnost


Video (1)

Ponedeljak, 26. mart 2018. | 35. sednica Odbora za evropske integracije 26.03.2018.



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
petak, 19. april

Ceo kalendar događaja