Четвртак, 10. фебруар 2011.

Шездесет четврта седница Одбора за финансије

На седници одржаној 16.децембра 2010.године, 14.јануара и 10.фебруара 2011.године чланови Одбора за финансије упознали су се са резимеом ревизионог налаза из Извештаја Државне ревизорске институције о ревизији Нацрта закона о завршном рачуну буџета Републике Србије за 2009.годину.



На седници одржаној 16.децембра 2010.године, 14.јануара и 10.фебруара 2011.године чланови Одбора за финансије упознали су се са резимеом ревизионог налаза из Извештаја Државне ревизорске институције о ревизији Нацрта закона о завршном рачуну буџета Републике Србије за 2009.годину.

На почетку седнице 16.децембра 2010. године председник Савета ДРИ Радослав Сретеновић предао је Народној скупштини Извештај и упознао чланове Одбора са његовим основним елементима.

Ревизијом је обухваћено седам министарстава, пословање Народне банке Србије у делу буџетских средстава, као и нацрт завршног рачуна буџета Републике Србије за 2009.годину. Он је упознао чланове Одбора за областима ревизионог налаза у којима су у попступку ревизије утврђене неправилности и то у рачуноводственом систему, интерној контроли и интерној ревизији, годишњим финансијским извештајима и јавном дугу. Он је такође представио и ефекте које је дала ревизија. Ревизијом је обухваћено преко 70 процената буџетских средстава и узносу преко 600 милијарди динара. Код ревизије рачуноводственог система установљено је да главна књига трезора, помоћне књиге и евиденције код ревидираних субјеката не представљају свеобухватне евиденције о финансијским трансакцијама, као и да главна књига трезора не садржи податке о приходима и расходима из осталих извора индиректних корисника буџетских средстава. Систем интерне контроле није на одговарајући начин организован, док 10 субјеката ревизије има успостављену интерну ревизију, а њих 9 нема. Код биланса стања подаци о стању имовине нису приказани на адекватан начин, у појединачним случајевима је утврђено да се то односи на средства из НИП-а, нема исказаних података о стању финансијске имовине, а такође нису исказани подаци о неизвршеним обавезама за 2009.годину. Република Србија још увек нема централни регистар имовине, а најављено је да ће бити завршен тек за годину дана. Такође, није извршен попис нефинансијске имовине у износу од преко 29 милијарди динара и финансијске имовине у износу преко 3 милијарде. Подаци о дугорочним кредитима у главној књици трезора и билансима нису поуздани, јер нема информације о праћењу стања кредита. Проблеми се јављају и у исказивању краткорочних и дугорочних потраживања. Јавни дуг Србије на дан 31.децембар 2009.године износи 9,848 милијарди евра или нешто више од 944 милијарди динара и разликује се од података евидентираних код НБС (мањи је за више од 1 милијарде евра, а односи се на аранжман уговорен са ММФ-ом). Неправилности на које се ревизијом наишло односе се и на закључивање уговора о делу за обављање послова који су већ утврђени систематизацијом у износу од преко 76 милиона динара, исплате накнада запосленима за рад у радним групама са позиција уговора о делу, а не из зарада у износу од преко 49 милиона динара, исплате за услуге и набавку добара без потписаних уговора у износу од 303 милиона динара, као и на неизвршен пренос сопствених прихода на рачун извршења буџета у износу од 397 милиона динара.

Основни ефекти ревизије су корекције финансијских извештаја из завршног рачуна буџета (смањење првобитно исказаног дефицита буџета; смањење исказаног стања нефинансијске имовине итд.) и пренос неутрошених средстава Фонда за подстицање развоја пољопривредне производње у Републици у износу од преко 5 милијарди динара на евиденциони рачун Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде.

Председник Савета ДРИ истакао да је Извештај дао предлоге за побољшање функционисања јавних финансија код ревидираних субјеката, као и да су препоруке из Извештаја за 2008.годину спроведене, те су уочена побољшања у смислу функционисања интерне ревизије. Препоручено је и да се покрене поступак промене Закона о буџетском систему и да се у складу са прописима уреди главна књига трезора и вођење буџетског рачуноводства. Он је најавио да су пријаве за 2008.годину процесуиране (само две пресуде још нису правоснажне), да је Извештај за 2009.годину уручен свим ревидираним субјектима, јавном тужилаштву и правобраниоцу Републике Србије, а свим ревидираним субјектима послат је и допис да у року од 45 дана отклоне неправилности које је ревизија утврдила. Он је најавио да ће у наредном периоду бити поднете и пријаве против одговорних лица у субјетима ревизије.

У расправи о изнетим подацима из Извештаја ДРИ чланови Одбора за финансије поставили су више питања у вези са поштовањем законских одредби приликом ревизије, занимало их је да ли су обављена сва усаглашавања са корисницима буџетских средстава који су били предмет ревизије и да ли Извештај садржи препоруке. Чланови Одбора договорили су се да седницу наставе наредне недеље разматрањем самог Извештаја.

Седници Одбора председавао је Зоран Красић, председник Одбора.

Чланови Одбора наставили су рад 14.јануара 2011.године разматрањем једине тачке дневног реда - Извештаја о ревизији завршног рачуна буџета Републике Србије за 2009.годину и Извештаја о ревизији финансијских извештаја за 2009.годину ревидираних субјеката.

Председник ДРИ Радослав Сретеновић поновио је да је ДРИ у складу са Законом о ДРИ, Пословником ДРИ и Законом о буџетском систему извршила ревизију Нацрта закона о завршном рачуну буџета Републике Србије за 2009.годину, који је Министарство за финансије доставило ДРИ у јуну 2010.године. Ревизија је обухватила 7 министарстава и завршни рачун буџета за 2009.годину. ДРИ је 16.децембра 2010.године Извештај о ревизији доставила Народној скупштини и свим ревидираним субјектима. Он је поновио да ДРИ није извршила ревизију Предлога закона о завршном рачуну буџета за 2009.годину.

Чланови Одбора започели су расправу о Извештају ДРИ о ревизији Нацрта закона о завршном рачуну буџета за 2009.годину и Предлогу закона о завршном рачуну буџета за 2009.годину, који је Влада доставила у скупштинску процедуру 31.децембра 2010.године и затражили од председника Савета ДРИ да их обавести да ли постоје евентуалне разлике између њих тј. да ли постоје разлике у садржајима из Нацрта који је ревидиран и Предлога закона који је у процедури. Чланове Одбора је занимало и да ли ће ДРИ радити нов извештај о ревизији сада Предлога закона, да ли је испоштована процедура свих расчишћавајућих састанака и предложили да Одбор донесе закључак којим се од ДРИ тражи заузимање става о томе да ли има разлика између Нацрта закона о завршном рачуну буџета за 2009.годину који је ревидиран и Предлога закона о завршном рачуну буџета за 2009.годину, који је Влада упутила у скупштинску процедуру.

Након расправе чланови Одбора су закључили да Одбор затражи мишљење ДРИ о Предлогу закона о завршном рачуну буџета за 2009.годину, а председник Савета ДРИ Радослав Сретеновић истакао је да ће ДРИ у року од седам дана ово мишљење доставити Одбору за финансије.

Седници је председавао председник Одбора Зоран Красић.

У наставку седнице 10.фебруара 2011.године Одбор за финансије наставио је расправу о Извештају о ревизији завршног рачуна буџета Републике Србије за 2009.годину и Извештаја о ревизији финансијских извештаја за 2009.годину ревидираних субјеката.

Председник Одбора Зоран Красић подсетио је чланове Одбора да је у јануару ове године затражено да ДРИ достави мишљење у складу са закључком Одбора, што је ДРИ и учинила.

Председник Савета ДРИ и врховни ревизори подсетили су чланове Одбора на свој Извештај и упознали их са препорукама које из њега произилазе. ДРИ је на основу ревизије утврдила одређене неправилности код једног броја ревидираних субјеката и донела 16 препорука за њихово отклањање, међу којима су препоруке везане за увођење система интерне контроле, усклађивање главне књиге трезора са законом, књижење информације НБС о стању риволвинг кредита у књиге буџета у трезору, реализацију средстава из НИП-а, нормативно уређивање обавезе корисника дугорочних кредита да информишу Министарство финансија о променама, да се у билансима стања исказује финансијска имовина, исказивање обавезе према ММФ-у по алокацији специјалних права вучења, усклађивање исказивања података о јавном дугу државе између НБС и Министарства финансија.

Председник Савета ДРИ додао је да је поднето 13 прекршајних пријава против 14 лица, међу којима су 4 министра,2 помоћника министра, 2 секретара министарстава и 4 директора различитих управа.

Чланови Одбора су у расправи разменили мишљења о Извештају ДРИ и препорукама, уз поновљену подршку ДРИ за њен рад и постигнуте резултате. Изнета су и очекивања да ће наредним ревизијама бити обухваћена и јавна предузећа и локалне самоуправе. Председник Одбора предложио је текст Извештаја Одбора, који ће се разматрати на наредној седници.

Седници је председавао Зоран Красић, председник Одбора.


Одбори везани за ову активност



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
уторак, 7. мај
  • 10.00 - посета представника општинске управе Крањ Дому Народне скупштине (Дом Народне скупштине, Трг Николе Пашића 13)

Цео календар догађаја