Уторак, 2. фебруар 2010.

Тринаеста седница Одбора за саобраћај и везе

На седници од 2. фебруара, чланови Одбора за саобраћај и везе разматрали су актуелну ситуацију у путном саобраћају у Београду.



На седници од 2. фебруара, чланови Одбора за саобраћај и везе разматрали су актуелну ситуацију у путном саобраћају у Београду.

Седници су присуствовали министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић и директор ЈП Путеви Србије Зоран Дробњак.

Одбор је разматрао питања у вези са санацијом и реконструкцијом моста Газела.

Министар Мркоњић истакао је, обраћајући се члановима Одбора и присутним народним посланицима, да је проблем моста Газела акутан проблем и да је министарство, наслеђујући уговоре од претходних Влада, приступило реализацији пројекта санације моста. Реализација је била тешка, јер је морао да се испуни услов измештања ромског насеља испод моста, како је предвиђено уговором са Европском банком за обнову и развој. Он је најавио да ће у наредних 15 дана Град Београд, Министарство за инфраструктуру и ЕБРД постићи договор, како би се повукла средства из кредита и извршила санација моста. Он је додао и да се мост неће срушити и да се у оквиру редовног одржавања мора поправити.

У расправи је истакнуто да је пројекатом санације моста Газела предвиђено да Град треба да реши питање расељавања ромског насеља испод моста пре санације. Чланови Одбора разговарали су о томе да ли је уговором са банком, за кредит у вредности од 33 милиона евра, предвиђено расељавање ромског насеља са изградњом кућа од чврстог материјала на територији Београда или не , као и о томе како решити ситуацију око надлежности, када ће радови на санацији моста почети, колико ће коштати, да ли је износ одобреног кредита довољан за санацију, да ли постији план санације и ко је одговоран. У расправи су изнети и подаци да је пројекат санације моста Газела део већег пројекта у укупној вредности од 180 милиона евра, као и да су средства одобрена још пре три године, да обавезе из уговора нису испуњене и да је то разлог што средства за санацију не могу да се повуку. Истакнуто је и да је на мосту потребно променити челичну и бетонску конструкцију, да су редовном контролом уочене напрслине на челичној конструкцији дужине од 45 до 85 цм, као и да је, као мера санације, са моста избачен тешки саобраћај са средње траке. Мост је пуштен у саобраћај пре 40 година и до данас није озбиљно реконструисан, а за реконструкцију је потребно заменити око 1.000 тона конструкције. Чланове Одбора и друге народне посланике интересовало је шта су уговорне обавезе Града и Републике и да ли ће после санације несметано моћи да се на мосту обавља теретни саобраћај. Разговарало се и о одговорности ЈП Путеви Србије, да ли ово предузеће послује са губицима, разлозима који су довели до повећања цене реконструкције моста, како ће се финансирати разлика између цене од 58 милиона евра, колико је потребно за реконструкцију и 33 милиона евра одобреног кредита, да ли и колика средства плаћа држава на име камате на неповучена, а одобрена средства кредита, као и о томе да народни посланици при давању гаранције у Народној скупштини нису имали увид у финансијку конструкцију и уговорне односе.

Након дуже расправе, на предлог народних посланика Посланичке групе Либерално-демократске партије, Одбор за саобраћај и везе, већином гласова, закључио је следеће: 1) обавезују се ЈП Путеви Србије да, преко Министарства за инфраструктуру, најкасније до 15. фебруара 2010. године доставе Одбору за саобраћај и везе и надлежним институцијама Града Београда све релевантне информације, планове и обрачуне у вези обима, услова, укупне цене, динамике и рокова за реконструкцију моста Газела и пратеће радове на том пројекту; 2) обавезује се ЈП Путеви Србије, да преко Министарства за инфраструктуру, најкасније до 15. фебруара 2010. године доставе Одбору за саобраћај и везе и надлежним институцијама Града Београда тачан обрачун и анализу увећања трошкова реконструкције због досадашњег одлагања почетка радова; 3) у циљу координације припрема за извођење радова и избегавање проблема у функционисању робног и путничког саобраћаја, препоручује се формирање координационог тела у које ће ући представици Министарства за инфраструктуру, ЈП Путеви Србије и Града Београда и 4) Одбор за саобраћај и везе тражи од Владе Републике Србије да ЈП Путеви Србије појачају надзор над стањем и функционисањем моста Газела и о томе редовно обавештавају јавност и надлежне институције.

Седници је председавао председник Одбора Велимир Илић.


Одбори везани за ову активност



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
петак, 3. мај
  • Нема најава за изабрани датум

Цео календар догађаја