Четвртак, 8. децембар 2011.

Одржано јавно слушање на тему “Представљање Извештаја подгрупе о спровођењу Закона о основама система образовања и васпитања у сегменту инклузије”

Јавно слушање на тему “Представљаљње Извештаја подгрупе о спровођењу Закон о основама система образовања и васпитања у сегменту инклузије” одржано је данас у Дому Народне скупштине у организацији Радне групе за права детета и подршку УНИЦЕФ-а.


У име Радне групе за права детет, присутне је поздравила председница Народне скупштине проф. др Славица Ђукић Дејановић нагласивши важност теме инклузије деце са тешкоћама у развоју у редован васпитно-образовни систем. Закон о основама образовања и васпитања, који је усвојен 2009. године и почео да се примењује 2010/2011 школске године, садржи јасне одредбе којима се гарантује унапређење квалитета образовања, инклузија и антидискриминација најрањивије деце, укључујући и најсиромашније, ромску и децу са сметњама у развоју, истакла је председница Народне скупштине. Радна група за права детета Народне скупштине, која је формирана 2009. године, прати примену донетих закона у сегментима који се баве децом, и врши све три основне функције Народне скупштине: законодавну, представничку инадзорну. Радна група је издала и Приручник за посланике за остваривање права деце са инвалидитетом, а у фокус је стављена тема инклузије, закључила је председница Ђукић Дејановић.

Народна посланица Милица Војић Марковић, члан Радне групе за права детета и координатор подгрупе за надзор примене Закона, представила је Извештај подгрупе о спровођењу Законa о основама образовања и васпитања у сегменту инклузије. Безусловна образовна инклузија, једнако право на образовање за све без дискриминације, циљ је свих актера у образовању.

Чланови Подгрупе обишли су школе које су примери добре праксе и које су превазишле страх од инклузије, ојачана сарадња између школских стручних тимова, интерресорних комисија локалних самоуправа, директора и родитеља. Подргупа је припремила упитник за надзор спровођења овог Закона, а одговори су открили постојање честих проблема у школама, као што су недостатак наставних средстава, недостатак воље образовних радника да се баве инклузијом, недостатак едукованих учесника у радном процесу, као инедостатак системске помоћи стручних тимова, истакла је Милица Војић Марковић. Такође, велики проблем представља и недовољан број персоналних асистената и јасно уређење позиције педагошког асистента.

Примере добре праксе представио је потпредседник Народне скупштине и члан подгрупе Никола Новаковић нагласивши даје улога педагошког асистента у развоју детета кључна и да је битно јасно одредити колико је издвојено средстава запедагошке асистенте за децу са сметњама у развоју.

Народни посланик Милан Станимировић, члан подгрупе, истакао је да је задовољство видети школе које воле своју децу и да је потребно искоренити предсрасуде, које често и сами родитељи праве, не дајући својој деци да буду у класичним одељењима са вршњацима.

Имајући у виду да је рад на примени инклузивног образовања интерресоран, о својим искуствима, постигнутим резултатима, али и недостацима, говорили су државни секретар у Министарству просвете и науке Тинде Ковач Церовић, помоћница министра здравља Дубравка Шарановић Рацић,помоћница министра рада и социјалне политике Сузана Пауновић, саветник у Министарству за људска и мањинска права Светлана Ђорђевић, заменик Заштитника грађана за права детета Тамара Лукшић Орландић и заштитница грађана АП Војводине Анико Мушкиња Хајнрих.

Учешће на јавном слушању узели су и народни посланици, представница УНИЦЕФ-а, представници Мреже подршке инклузивном образовању, предствници невладиних организација и основних школа. У расправи је констатовано да су, као подршка инклузивном образовању, издати многи приручници, регулативе и правилници, организоване обуке, али у неким школама је остао проблем недовољне обучености наставника за рад са децом са посебним потребама, непостојање педагошког асистента или постојање педагошких асистената неодговарајућег стручног профила, као и немотивисаност наставника за рад са децом са посебним потребама.

Координаторка подгрупе за надзор примене Закона, народна посланица Милица Војић Марковић обавестила је присутне да ће предлог закључака са јавног слушања бити достављен Радној групи за права детета на усвајање.



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
четвртак, 28. март

Цео календар догађаја