20. новембар 2017. Председница Народне скупштине отворила конференцију „Значај моде у брендирању земаља и туристичких дестинација“

20. новембар 2017. Председница Народне скупштине отворила конференцију „Значај моде у брендирању земаља и туристичких дестинација“

Понедељак, 20. новембар 2017.

Одржана конференција „Значај моде у брендирању земаља и туристичких дестинација“

Председница Народне скупштине Републике Србије Маја Гојковић отворила је конференцију „Значај моде у брендирању земаља и туристичких дестинација“ у Дому Народне скупштине и том приликом истакла да национално брендирање има изузетно важну улогу у привлачењу страних инвестиција, имајући у виду да сваки инвеститор анализира инвестициону климу земље у коју намерава да улаже.


Гојковић је нагласила да је Србија економским реформама, које је започела пре две године, побољшала пословну климу, што је довело до тога да је постала сигурна, предвидива и пожељна дестинација за пословна улагања.

Гојковић је истакла да је важно да се препознају развојне шансе које брендирање може да пружи како би Србија била видљивија и навела да нашој препознатљивости и позитивнијем имиџу у глобалним размерама свакако доприносе поједине личности као што су спортисти и уметници и фестивали „Егзит“ и „Гуча“, али да је значајно сагледати додатне могућности да у различитим областима, посебно у модној индустрији, Србија буде још видљивија.

„Мода представља важан део културе једног друштва и мост који спаја традиционалне културне изразе са савременим глобалним тржиштем. Кроз модну индустрију можемо да представимо нашу културну баштину, јер глобално тржиште све више показује апетит и склоност ка аутентичном и традиционалном, који се оживљавају у савременом контексту. Зато је процес брендирања прилика за сваког, па и за Србију да себе представи свету на нов начин“, рекла је Гојковић.

Председница Скупштине је указала да културна баштина коју чувају наши музеји и галерије представља изузетан потенцијал за модно стваралаштво и да зато поздравља идеју „Serbia fashion week“-a да у склопу програма Нови Сад европска престоница културе 2021. године, модни дизајнери, као узор и инспирацију за своје колекције, користе дела из новосадских установа културе, јер ће тако, на нов начин, наша култура бити представљена данашњој публици у Европи и свету.

Светлана Хорват, председница Националне коморе за моду Србије и Serbia Fashion Week-а, истакла је значај одржавања Недеље моде у Србији, која је званично проглашена за пету највећу недељу моде у Европи и највећу манифестацију тог типа у Југоисточној Европи.

„Током протеклих сезона потписано је 26 уговора са страним недељама моде широм европског, азијског и америчког континента који омогућавају српским дизајнерима да представљају своје колекције на страним тржиштима као што су Њујорк, Санкт Петерсбург, Будимпешта, Праг, Мајами и многи други градови. Поменути уговори омогућавају српским дизајнерима да потпуно бесплатно представљају Србију и свој рад на 26 манифестација широм планете, а дизајнери из тих земаља долазе сваке године на нашу Недељу моде и представљају део своје културе и талента“, рекла је Хорват.

Присутнима су се, у име амбасада Италије и Француске, обратили Марина Скоњамиљо и Николас Феј, а на панел дискусијама које су уследиле говорило се о значају српске модне индустрије за привлачење туриста и инвестиција. У оквиру Конференције приређена је и изложба репродукција слика познатих сликара из Галерије Матице српске и радови модних дизајнера којима су послужиле као инспирација за креације.


Видео (1)

Понедељак, 20. новембар 2017. | отварање конференције „Брендирање модом“ 20.11.2017.



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2