23. фебруар 2019. Народни посланик Марко Парезановић на састанку Генералног одбора за социјални развој, образовање, истраживање и науку Парламентарне скупштине ПС ЈИЕ

23. фебруар 2019. Народни посланик Марко Парезановић на састанку Генералног одбора за социјални развој, образовање, истраживање и науку Парламентарне скупштине ПС ЈИЕ

Понедељак, 25. фебруар 2019.

Одржан састанак Генералног одбора за друштвени развој, образовање, истраживање и науку Парламентарне скупштине ПС ЈИЕ

Заменик члана сталне делегације Народне скупштине у Парламентарној скупштини ПС ЈИЕ Марко Парезановић учествовао је на састанку Генералног одбора за социјални развој, образовање, истраживање и науку Парламентарне скупштине ПС ЈИЕ, одржаном 22. и 23. фебруара 2019. године у Подгорици.


Тема састанка Генералног одбора била је „Наука и нове технологије у служби модерног образовања“. Састанку је председавао посланик Скупштине Црне Горе и председавајући Генералном одбору Радуле Нововић, а присутни су били представници парламената Турске, Румуније, Србије, Бугарске, Словеније, Босне и Херцеговине, Македоније и Хрватске, као и представници Приштине.

Састанак је отворио председник Скупштине Црне Горе Иван Брајовић, који је изразио задовољство што Скупштина Црне Горе председава, по други пут, Генералном одбору за социјални развој, образовање, истраживање и науку Парламентарне скупштине ПС ЈИЕ. Истакао је да образовање у свакој земљи захтева систематичан и ефикасан приступ и да данас живимо у доба дигитализације које отвара нову еру људске цивилизације. Учесницима су се обратили министар образовања у Влади Црне Горе Дамир Шеховић и министар науке Сања Дамјановић, који су у својим излагањима представили резултате дигитализације и реформе сектора образовања у Црној Гори. Говорили су о потребама младих у новом виртуелном свету који захтева да модерно образовање буде утемељено на увођењу дигитализације у све секторе, подстицању стваралачког размишљања и адекватној ИТ обуци. Истакао је да је план да се сва деца опреме џепним рачунарима, као и да се наставници адекватно обуче за коришћење ових уређаја. О заступљености и коришћењу интернета и нових технологија, дигиталној оспособљености, са посебним акцентом на регионалној сарадњи, говорила је Мимика Доброши, испред Регионалног савета за сарадњу (RCC), са седиштем у Сарајеву. Истакла је да се многобројни подаци могу пронаћи у Балканском барометру, који представља годишње истраживање које иницира Регионални савет за сарадњу, у склопу којег се прикупљају и анализирају информације грађана и привредника из региона на различите теме као што су запосленост, трговина, дигитализација, инвестиције и корупција.

Члан делегације Народне скупштине РС Mарко Парезановић је током свог обраћања нагласио да је Република Србија свесна важности и значаја дигитализације у области савременог образовања. Поменуо је да је током 2018. године реализован веома значајан пројекат „2000 дигиталних учионица“, којим је кроз пројектне активности за основне школе на територији Србије обезбеђено 2000 комплета лаптоп рачунара и пројектора, дигитални уџбеници и реализована обука наставника за коришћење дигиталних уџбеника. Истакао је да је у Србији омогућен приступ Интернету преко АМРЕС мреже за 96% школа на територији Србије, и да је, у сарадњи са партнерима, за 25 школа у руралним подручјима обезбеђен интернет и локална мрежа, као и око 600 десктоп рачунара. Рекао је да је држава за школе обезбедила 800 десктоп и 170 таблет рачунара, а у свим школама обезбеђено је коришћење електронског дневника. Од школске 2017/2018. године наставни предмет рачунарство и информатика је заступљен у основним школама као обавезан од петог разреда. Такође, ревидирани су и иновирани програми на свим нивоима до универзитетског образовања садржајима који захтевају примену информационо-комуникационих технологија у настави, чиме наставници и ученици стичу дигиталне компетенције. М. Парезановић је истакао да је у периоду од 18. до 26. новембра 2017. године, у сарадњи са Учитељским факултетом из Београда, реализован пилот програм обуке под називом „Подизање дигиталних компетенција наставника разредне наставе“ за 239 учитеља из 31 школе. Обука за наставнике основних и средњих школа за достизање основног нивоа дигиталних компетенција реализована је кроз Пројекат „Дигитална учионица/Дигитално компетентан наставник“ и увођење електронских уџбеника и дигиталних образовних материјала. Истакао је да Министарство просвете, науке и технолошког развоја, у сарадњи са Британским саветом, реализује пројекат „Школе за 21. век“, који представља регионални програм подршке за развој капацитета школа у региону западног Балкана како би ученици могли да стекну вештине које су од суштинског значаја за остваривање позитивног доприноса култури и привреди 21. века. Овај програм се спроводи паралелно са општим наставним планом и програмом у циљу развоја вештина као што су дигиталне вештине, вештине решавања проблема и критичког размишљања, које су ученицима неопходне за успешну каријеру на радном месту или за наставак образовања.

Парезановић је подсетио да ће Београд бити домаћин следећег регионалног Дигиталног самита 4. и 5. априла, када ће бити потписан регионални споразум о ромингу држава западног Балкана, чиме ће се цене роминга смањити, да би биле постепено укинуте до 2021. године.

На крају састанка, усаглашени су предлози резолуције и извештаја који ће бити усвојени на Пленарној седници Парламентарне скупштине ПС ЈИЕ, на којој ће учествовати председници парламената земаља учесница ПС ЈИЕ, у јуну, у Сарајеву. Приликом усвајања ових докумената представници парламента Приштине су напустили састанак због неслагања са амандманима наше делегације који су се односили на статусно неутралне формулације учешћа представника Приштине. У наставку састанка консензусом су прихваћени амандмани наше делегације и усвојени предлози резолуције и извештаја.



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5