Четвртак, 24. март 2011.

Двадесет девета седница Одбора за просвету

Одбор за просвету одржао је 24. марта 2011. године Двадесет девету седницу. Седници је председавао председник Одбора др Зоран Шами, а седници су присуствовали и др Жарко Обрадовић министар просвете и науке, Зоран Костић помоћник министра просвете и науке, др Зоран Каделбург председник Друштва математичара Србије са сарадницима и Гордана Мијатовић заменик директора Завода за унапређење образовања и васпитања.



На почетку рада, министар Обрадовић информисао је чланове Одбора о штрајку просветних радника. Он је обавестио Одбор да 1.203 школе тренутно раде нормално, док се у 591 ради скраћено и часови трају по 30 минута. Министар је додао да је Министарство послало допис свим начелницима школских управа и директорима, којим је желело да упозна запослене, школске одборе и родитеље о томе шта је Влада учинила и шта је понудила током преговора са синдикатима. У допису, осим позива свим школама да прекину штрајк и да се врате на наставу са регуларним трајањем часа од 45 минута, између осталог је прецизирано да је Влада Републике Србије спремна да запосленима који су због штрајка примили умањену зараду тај износ надокнади, али тек пошто просветари надокнаде изгубљене часове.

Председник Одбора др Шами је констатовао да штрајк траје већ 70 дана и да велики број ђака нема регуларну наставу, као и да мора да се нађе решење за овакву ситуацију. Он је предложио министру да се новац за повећање зарада просветних радника обезбеди кроз прерасподелу средстава или ребалансом буџета.

У наставку седнице, чланови Одбора су разговарали са представницима Друштва математичара Србије и Завода за унапређење образовања и васпитања о смањењу фонда часова математике у средњим стручним школама. Представници Друштва математичара Србије су изнели став да је актуелна свеобухватна реформа средњошколских планова и програма лоша, јер смањује број часова математике, као и да је врло чудан критеријум по којем је дефинисана потреба за часовима математике у средње стручним школама. Представница Завода за унапређење образовања и васпитања, коме је од стране Министарства просвете и науке поверена обавеза да уради текућу реформу, објаснила је да се током израде нових планова Завод руководио законским одредбама које то дефинишу, нагласивши да је Законом о основама система образовања и васпитања из 2009. године регулисан однос између стручних и опште образовних предмета у пропорцији 60:40.

Чланови Одбора су се сложили да је у питању озбиљан проблем у који активно мора да се укључи како Министарство просвете и науке, тако и Национални просветни савет. Председник Одбора др Шами је нагласио да се настала ситуација не тиче само фонда часова математике, већ и других предмета.

Заједничка оцена после дискусије је да у будућности мора јасно да се дефинише, за сваку струку појединачно, који су стучни предмети неопходни, па тек онда да се пишу наставни програми. Одбор је послао апел Министарству просвете и науке и Националном просветном савету, да се активно укључе у превазилажење насталог проблема.

Одбор је закључио да упути Народној скупштини на усвајање Предлог одлуке о избору члана Националног савета за високо образовање и Листу кандидата за избор друге половине чланова Националног просветног савета.


Одбори везани за ову активност



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5