Понедељак, 31. јул 2017.

25. седница Одбора за финансије, републичи буџет и контролу трошења јавних средстава

Одбор за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава je, на седници одржаној 31. јула, разматрао Извештај о раду Фискалног савета за 2016. годину; Извештај о раду Републичке комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки у периоду од 01.01.2016. до 31.12.2016. године и Извештај о спроведеном надзору над применом Закона о јавним набавкама за 2016. годину, који је поднела Управа за јавне набавке.


Извештај о раду Фискалног савета за 2016. годину представио је председник Фискалног савета проф. др Павле Петровић. Према његовим речима Извештај, који је Фискални савет доставио у марту 2017. године, обухвата анализу буџета за 2017. годину, анализу фискалне стратегије Владе, анализу закона који имају фискалне последице, као што су измене Закона о локалној самоуправи у чијој изради су чланови Фискалног савета активно учествовати. Такође, Извештај обухвата анализу фискалних кретања и остварених реформи до октобра 2016. године, као и процене кретања до краја 2016. године, што је требало да послужи као основ за израду буџета за 2017. годину, навео је Петровић. Он је додао и да Извештај обухвата посебан Извештај о анализи фискалних кретања у јавном сектору од 2016. до 2020. године, у коме је изнет став Фискалног савета о неопходним фискалним политикама и реформи јавног сектора, пре свега јавних предузећа, пореске управе и опште секторске реформе у држави. Петровић је истакао и да је закључно са 2016. годином значајно смањен консолидовани дефицит, што је довело до окретања путање јавног дуга у односу на БДП, што је веома добро. Петровић се осврнуо и на рефоме које нису спроведене у 2016. години, а пре свега на реформе у јавним предузећима, али и државним предузећима која још нису приватизована. То све носи ризик да се њихови губици и дугови пребаце на буџет и тако добар резултат преокрену у супротном правцу, оценио је Петровић. Он је истакао и да се заостаје са рационализацијом у државној управи, као и да је анализа из 2016. године показала проблем јавних финансија у локалним самоуправама и на субвенције у јавно-комуналним предузећима, што води ка недостатку инвестиција на локалу.

По обављеној расправи чланови Одбора усвојили су већином гласова Извештај са Предлогом закључка, који се подноси Народној скупштини.

Извештај о раду Републичке комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки у периоду од 01.01.2016. до 31.12.2016. године представила ја председница Комисије Хана Хукић. Она је истакла да се највећи део овог редовног, годишњег Извештаја односи на податке о предметима по којима је Комисија одлучивала. Она је додала да Комисија није радила у пуном саставу све до краја 2016. године и да тек почетком 2017. године ради у пуном капацитету. Веће Комисије одржало је 267 седница у извештајном периоду, донело је 1991 одлуку, од којих 1370 поводом захтева за заштиту права у поступцима јавних набавки, односно, 70 одсто од укупног броја одлука. Од тих 1370 одлука, у 784 предмета или 74 одсто, Комисија је нашла да су захтеви основани, у 126 поступци су поништени, у 656 делимично поништени, 173 су процесне одлуке, а 411 или 30 одсто, су предмети одбијени као неосновани. Укупна вредност поступака у 2016. години у којима је Комисија одлучивала износи 118 милијарди динара, навела је Хукић. Она је додала и да је Комисија наплатила таксе у износу од 118 милиона динара, а кад је у питању контрола спровођења одлука Комисије код поништених јавних набавки, 11 наручилаца није поступило у складу са одлукама Комисије, што је занемарљив број у односу на број одлука које се поштују. Хукић је додала и да је у 35 предмета извршено новчано кажњавање, а у 10 предмета су поништени уговори о јавним набавкама. Комисија је примила и 126 одлука Управног суда, од којих је 69 одбијено, а 57 уважено, што је 2,42 одсто у односу на све одлуке Комисије које су донете у извештајном периоду, закључила је Хукић. Она је истакла и да су рокови за поступање Комисије скраћени, тако да се од просечних 74 дана по предмету у 2016. години, дошло до 35 дана за предмете из 2016. године и 30 дана за предмете из 2017. године.

Након расправе чланови Одбора усвојили су већином гласова Извештај са Предлогом закључка, који се подноси Народној скупштини.

Извештај о спроведеном надзору над применом Закона о јавним набавкама за 2016. годину представио је Милош Јовић из Управе за јавне набавке, који је истакао да је у 2016. години отворено Поглавље 5, које се односи на јавне набавке, а након оцене Европске комисије да је добар део прописа усклађен са правним тековинама ЕУ. У извештајном периоду бележи се повољна структура поступака јавних набавки, тако да су 93 одсто отворени поступци, а само 3 одсто директно уговарање, што је испод просека ЕУ, навео је Јовић. Трајање поступка је просечно 61 дан, 49 одсто је више оквирних уговора или 2199 поступака у 2016. години, а централизоване јавне набавке бележе пораст, истакао је Јовић. Он је додао да је просечан број понуда 2,9 одсто, а негативан тренд има учешће критеријума економски најповољније понуде које износи 12 одсто. Јовић је навео и да је појачан надзор над применом закона повећањем обима активности Управе, што је резултирало израдом смерница за сузбијање корупције у поступцима јавних набавки. Он је додао и да је Управа поднела осам захтева за покретање прекршајних поступака, а забележен је и пораст од преко 60 одсто предмета у којима су решавали по захтеву других државних органа у односу на 2015. годину. Управа је решавала и 60 случајева по пријавама, а деловали су и превентивно у преко 200 случајева, што је дало резултате, закључио је Јовић. Он је информисао чланове Одбора да ће се у наредном периоду радити на новом Порталу за јавне набавке, као и да нас до краја 2017. године очекује изазов усклађивања са европским директивама и правним тековинама ЕУ, а што се односи на доношење новог закона о јавним набавкама и закона о приватно јавном партнерству и концесијама.

Чланови Одбора су, након расправе, већином гласова прихватили Извештај о спроведеном надзору над применом Закона о јавним набавкама за 2016. годину.

Седници су присуствовали следећи чланови и заменици чланова Одбора: Оливера Пешић, Горан Ковачевић, Војислав Вујић, Момо Чолаковић, Верољуб Арсић, Золтан Пек, Никола Јоловић, Зоран Красић, Горан Ћирић, др Милорад Мијатовић, Србислав Филиповић, Душан Бајатовић и Жика Гојковић.

Седници је председавала председница Одбора др Александра Томић.


Одбори везани за ову активност


Видео (1)

Понедељак, 31. јул 2017. | 25. седница Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава 31.07.2017.



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31