Народна скупштина Републике Србије / Активности / Детаљи активности
Четвртак, 17. фебруар 2011.
Осамдесет друга седница Административног одбора
На седници Административног одбора, која је одржана 17. фебруара, представљен је пројекат увођења електронског управљања документима у Народној скупштини (е-парламент).
На седници Административног одбора, која је одржана 17. фебруара, представљен је пројекат увођења електронског управљања документима у Народној скупштини (е-парламент). Седници је присуствовала председница Народне скупштине, проф. др Славица Ђукић-Дејановић.
Председник Административног одбора Ненад Константиновић подсетио је да је овај одбор, на седници одржаној 9. априла 2010. године, донео Одлуку о приступању изради пројекта “Јачање надзорне функције и транспарентности рада парламента кроз увођење е-парламента”. Пројекат финансира Шведска развојна агенција (SIDA), а рад на његовој изради и реализацији организује Мисија ОЕБС-а у Србији.
Представници Мисије ОЕБС-а и Института „Михајло Пупин“ презентовали су члановима Одбора пројекат, на основу којег ће бити расписан тендер за израду софтвера. Планирано је да до 1. маја ове године буде додељен уговор, а затим и да почне имплементација Е-парламенат решења. Тако ће, већ од октобра, односно од почетка јесењег заседања, моћи да се одржавају електронске седнице Парламента, као и да се у електронском облику од Владе примају закони. Пуна интеграција система, која подразумева и увођење новог система за гласање, очекује се у јуну 2012. године, најавили су стручњаци који раде на припреми пројекта.
Истакли су да ће увођење е-парламента омогућити ефикасније управљање документима и новим садржајима, максималну транспарентност у раду Народне скупштине и већу заштиту информација.
Чланови Одбора су указали да е-парламент мора да буде у складу са скупштинским процедурама, као средство којим ће се досадашњи начин руковања документима заменити савременим електронским. Тиме ће се, како су оценили, рад Народне скупштине учинити ефикаснијим и транспарентнијим.Одбори везани за ову активност
- 
            
9.30 - седница Одбора за европске интеграције (Дом Народне скупштине, Трг Николе Пашића 13, сала 4)
 - 
            
9.30 - седница Одбора за одбрану и унутрашње послове (Дом Народне скупштине, Трг Николе Пашића 13, сала 2)
 - 
            
10.30 - седницa Одбора за спољне послове (Дом Народне скупштине, Трг Николе Пашића 13, сала 4)
 - 
            
12.00 - јавно слушање Одбора за културу и информисање на тему: Јавни разговор са предложеним кандидатима за чланове Савета Регулаторног тела за електронске медије (зграда Народне скупштине, Краља Милана 14, мала сала)
 - 
            
15.00 - седница Одбора за културу и информисање (зграда Народне скупштине, Краља Милана 14, мала сала)